Zimné pneumatiky si zachovávajú svoju pružnosť pri teplotách pod +7 °C. Ich hlboký dezén je optimalizovaný na jazdu v čerstvom i kašovitom snehu a bloky behúňa sú vytvorené tak, aby na mokrom povrchu vozovky, aký sa vyskytuje práve v zime, zaistili vyššiu trakciu. Za nízkych teplôt sú neprekonateľné. Ďalšie podrobnosti nájdete v našom článku „Čo sú zimné pneumatiky?“.
Len čo však teploty prekročia 7 °C, sú oveľa vhodnejším variantom letné pneumatiky. Letné pneumatiky majú vo svojom zložení menej kaučuku. Vďaka tomu sú mäkšie a lepivejšie, čo pri vyšších teplotách zaistí lepšiu priľnavosť na mokrej i suchej vozovke.
Vyšší valivý odpor, aký zimné pneumatiky ponúkajú na zľadovatenom povrchu, môže mať pri vyšších teplotách neblahé účinky a môže viesť k väčšiemu opotrebovaniu. Naproti tomu nižší valivý odpor letných pneumatík má pozitívny vplyv na úsporu paliva.
V neposlednom rade majú letné pneumatiky aj kratšiu brzdnú dráhu za vyšších teplôt, zatiaľ čo zimné pneumatiky majú kratšiu brzdnú dráhu pri nižších teplotách. Na to je potrebné myslieť, pokiaľ zimné pneumatiky používate pri vyšších teplotách alebo letné pneumatiky v chladnejšom počasí. V ani jednom z variantov nedosiahnete také efektívne brzdenie ako pri použití pneumatík určených pre dané teplotné rozmedzie.