Pre dynamiku pneumatík má veľký význam sila vyvolaná zatáčaním. Ako už názov napovedá, ide o bočnú silu, ktorú pneumatiky vytvárajú pri každom zatáčaní. Je to ekvivalent odstredivej sily, ktorá by vozidlo vychýlila z dráhy, pokiaľ by sa proti nej nič nepodniklo. Sila vyvolaná zatáčaním pôsobí proti odstredivej sile, a pneumatiky si tak pri prejazde zákrutou zachovajú priľnavosť k vozovke.
Možno ste si všimli, že pneumatiky pri prejazde zákrutou menia svoj tvar. K tejto deformácii blokov behúňa dochádza, keď uhol natočenia kolies vytvára správne veľkú prednú a zadnú bočnú silu. Sila vyvolaná zatáčaním doľava spôsobí deformáciu doprava.
Potrebujete pneumatiky, ktoré sa vyrovnajú so silou, aká vzniká pri vašom štýle riadenia a danej rýchlosti. Pokiaľ napríklad radi testujete limity svojho auta, odporúčame prémiové pneumatiky, pretože najlepšie odolajú opotrebovaniu a podporujú zatáčanie vo vysokých rýchlostiach. Každá pneumatika má index rýchlosti, ktorý uvádza maximálnu rýchlosť, pre akú je pneumatika navrhnutá.
Optimálnu silu vyvolanú zatáčaním majú pneumatiky s nízkym profilom a priľnavým zložením behúňa. Podľa názoru mnohých vodičov dobre reagujú a ideálne sa hodia pre výkonné autá, ako sú športové vozidlá alebo sedany. Dezén ich behúňa k vozovke pevne priľne, a to predovšetkým pri zatáčaní vo vysokej rýchlosti.
Čím rýchlejšie zákrutou prejdete, tým väčší tlak pôsobí na pneumatiky. Ak je príliš vysoký, dôjde ku šmyku a stratíte kontrolu nad vozidlom. Do zákruty je potrebné spomaliť a prejsť ju čo najplynulejšie. To sa dá docieliť napríklad tak, že zákrutu mierne „narovnáte“, t.j. že využijete celú šírku svojho pruhu a pôjdete čo najširším oblúkom. Nesmiete však prejsť stredovú čiaru, pokiaľ to pravidlá cestnej premávky nepovoľujú a pokiaľ nemáte úplný prehľad o premávke v protismere.
Až sa budete blížiť k zákrute, podívajte sa do spätného zrkadla a pribrzdite na bezpečnú rýchlosť. Keď ešte máte kolesá nastavené rovno, podraďte. Pri opúšťaní zákruty tak budete mať možnosť zrýchliť.
Plynule vojdite do zákruty a pri prejazde jej vrcholom jemne zošliapnite plyn. V zákrute pokiaľ možno nebrzdite. Pneumatiky sa pri zatáčaní už tak musia vyrovnať s radom síl. Brzdením môžete túto rovnováhu narušiť, čo by mohlo viesť ku šmyku.