Rovnako ako jej športovejšia sestra - RainSport 3 – sa pneumatika RainExpert 3 dobre správa v daždi. Vďaka technológii žraločej kože (Shark Skin Technology) s pozdĺžnymi drážkami a inovatívnej štruktúre behúňa minimalizuje vodné turbulencie a rýchlo odvádza vodu. Zatiaľ čo si užívate presné jazdné vlastnosti na mokrej vozovke, ochraňuje vás pneumatika pred akvaplaningom.
Pneumatika RainExpert 3 má asymetrickú štruktúru behúňa optimalizovanú pre prietok vody a zmes behúňa bola špeciálne vyvinutá pre mimoriadnu priľnavosť na mokrom povrchu. Vyznačuje sa masívnymi vonkajšími ramenami a bočnou tuhosťou, čo vedie k vysokej priľnavosti v zákrutách.
Podľa označovania pneumatík v EÚ z hľadiska priľnavosti na mokrej vozovke spadá pneumatika do triedy A, čo znamená najlepšie možné vlastnosti na mokrom povrchu a v daždi.
Povrch behúňa pneumatiky bol navrhnutý pre optimálny kontakt s vozovkou. To vedie k menšiemu treniu a nižšiemu valivému odporu na všetkých povrchoch – ide o energiu potrebnú na to, aby sa vaše pneumatiky vždy odvaľovali priamočiaro a rovnomerne. Tento nízky valivý odpor vám ušetrí peniaze na čerpacej stanici.
Porovnávaciemu testu časopisu AutoBILD sa podrobilo 18 letných pneumatík. Kritériami testovania boli výkony na mokrej (akvaplaning, akvaplaning v zákrutách, ovládanie, kruhová dráha, brzdy) a na suchej vozovke (ovládanie, brzdy, komfort, hluk počas jazdy) a náklady (jazdný výkon, cena/jazdný výkon, valivý odpor). Pneumatiky UniroyalRainExpert 3 presvedčili dobrými známkami na mokrej vozovke.
Pneumatiky s vysokou priľnavosťou za mokra (stupeň A alebo B) majú na mokrej vozovke kratšiu brzdnú vzdialenosť, a sú preto za dažďa bezpečnejšie. Rovnako ako pri palivovej účinnosti sa nepoužíva trieda D a neplánuje sa ani používanie triedy G.
Pneumatiky zodpovedajú až za 20 % spotreby vášho vozidla. Pokiaľ teda chcete dosiahnuť nižšiu spotrebu, mali by ste zvoliť pneumatiky s vysokou palivovou účinnosťou. To so sebou prináša aj nižšie emisie CO2. Záleží pri tom na valivom odpore, teda energii stratenej pri otáčaní pneumatiky. Čím je valivý odpor nižší, tým menej energie sa stráca a tým nižšia je spotreba paliva aj emisie CO2. Rozdiel medzi pneumatikou triedy A a pneumatikou triedy G môže byť až 6 litrov na 1000 km.
Ide o vonkajší hluk vydávaný pneumatikou a meria sa v decibeloch. Čím viac čiernych pásov na štítku, tým je pneumatika hlučnejšia.
Súbory cookie používame na zaistenie čo najlepších skúseností používateľov s používaním našej stránky. Kliknite sem, ak potrebujete viac informácií alebo ak chcete zmeniť nastavenia súborov cookie.