V pneumatike MS plus 77 bola použitá nová zmes s obsahom siliky špeciálne pre jazdu v zime za mokra. Umožňuje, aby pneumatika lepšie priľnula k povrchu vozovky, čím sa docieli väčšia adhézia počas jazdy.
Zmes prispieva k tuhým ramenným blokom, ktoré zlepšujú priečnu stabilitu v zákrutách. Čím lepšia je adhézia, tým lepšie sú jazdné vlastnosti na vlhkej vozovke.
V mnohých európskych regiónoch sa v súčasných zimách stretnete skôr s daždivým počasím než so snežením. Je teda dôležité, aby vaše zimné pneumatiky mali vynikajúce vlastnosti pre jazdu za mokra i pri poľadovici.
MS plus 77 má špeciálny dezén v tvare V so širokými, otvorenými kanálikmi. Jedinečná konštrukcia pneumatiky umožňuje rýchle odvádzanie dažďovej vody z povrchu, čím sa dosiahne bezpečnejšia jazda za mokra. Pneumatika má dobrú priľnavosť k vozovke, takže máte všetko pod kontrolou a riziko akvaplaningu je nižšie.
Keď sa pozorne podívate, zistíte, že MS plus 77 má na povrchu množstvo tenkých drážok. Tie fungujú ako miniatúrne snežné pluhy, ktoré rozrušujú prašan na povrchu, takže povrch je oveľa menej klzký.
Keď sa podívate ešte pozornejšie, všimnete si, že každá drážka má malý nárazník. Ten udržuje dutinu otvorenú, takže môže pretekať viac vody. To znamená, že je viac vody odvádzanej z povrchu vozovky a vaša trakcia a brzdné vlastnosti sú teda lepšie.
AutoBild nechal v roku 2015 znovu otestovať i zimné pneumatiky. Testovalo sa 50 zimných pneumatík od rôznych výrobcov. Schopnosti zimných pneumatík boli testované v štyroch kategóriách: sneh, vlhkosť, sucho a náklady. Pneumatiky MS plus 77 zabodovali dobrým pomerom ceny a výkonu.
Test zimných pneumatík ADAC sa považuje za najrozsiahlejšiu a najmodernejšiu skúšku pneumatík. V spolupráci so Stiftung Warentest a organizáciami na ochranu spotrebiteľa testuje nemecký automotoklub ADAC na zimných pneumatikách mnohé relevantné kritériá. Pneumatiky Uniroyal MS plus 77 pritom pravidelne dostávajú najlepšie ohodnotenie na zasnežených a mokrých cestách.
Pneumatiky s vysokou priľnavosťou za mokra (stupeň A alebo B) majú na mokrej vozovke kratšiu brzdnú vzdialenosť, a sú preto za dažďa bezpečnejšie. Rovnako ako pri palivovej účinnosti sa nepoužíva trieda D a neplánuje sa ani používanie triedy G.
Pneumatiky zodpovedajú až za 20 % spotreby vášho vozidla. Pokiaľ teda chcete dosiahnuť nižšiu spotrebu, mali by ste zvoliť pneumatiky s vysokou palivovou účinnosťou. To so sebou prináša aj nižšie emisie CO2. Záleží pri tom na valivom odpore, teda energii stratenej pri otáčaní pneumatiky. Čím je valivý odpor nižší, tým menej energie sa stráca a tým nižšia je spotreba paliva aj emisie CO2. Rozdiel medzi pneumatikou triedy A a pneumatikou triedy G môže byť až 6 litrov na 1000 km.
Ide o vonkajší hluk vydávaný pneumatikou a meria sa v decibeloch. Čím viac čiernych pásov na štítku, tým je pneumatika hlučnejšia.
Súbory cookie používame na zaistenie čo najlepších skúseností používateľov s používaním našej stránky. Kliknite sem, ak potrebujete viac informácií alebo ak chcete zmeniť nastavenia súborov cookie.